onsdag 9 juni 2010

HDK-tiden

Dessa fyra terminer tycker jag har gått alldeles för snabbt. Men på ett vis känns det oxå länge sedan vi började eftersom mycket har hänt under denna tid. Jag känner att tiden på HDK har utvecklat mig och stärkt mig i min konstnärliga process, jag har lite hittat mig själv här på skolan. Det har lett till att jag känner mig säkrare och att jag vågar testa nya saker. Tror även att denna tid har gjort mig till en bättre pedagog och min syn på bildämnet har ändrats markant från den jag hade när jag började. Därför känner jag oxå en svårighet att lämna detta, varför ska man lämna något som betyder så mycket för en och känns så bra. Denna tid har betytt mycket för mig helt enkelt, tack vare lärarna men även alla vänner som har tillkommit. Och att få umgås i detta humana klimat som vi har skapat har varit en fröjd varje dag. Jag är tacksam över att ha fått varit en del av våran klass, ni betyder mycket för mig.

Denna sista termin känner jag att jag än mer har utvecklats i min konstnärliga process och att ta eget ansvar för vad jag gör. Jag tycker att vi har stärkts som grupp i och med att vi fått ta mycket eget ansvar för våra processer och utställningar. Genom att det inte har varit mycket schemalagt har vi själva bestämt träffar vilket jag tror har lett till en starkare gemenskap. Själv skulle jag rekommendera alla att läsa denna sista termin, det känns som fler bitar har fallit på plats utifrån ett konstnärlgit perspektiv. Jag tror det är nyttigt att lära känna sig själv i sin konstnärliga process för att bli en bättre pedagog. Jag kommer även sakna skulptursalen där jag har spenderat mycket av min min tid under det gångna året. Jag har gjort det för att jag har trivits så fantatiskt bra på den här skolan. Vännerna, lärarna, atmosfären, allt.

Inga kommentarer: