fredag 15 maj 2009

En intensiv vecka..

Har jobbat på under veckan mycket har hänt, har inte bloggat något men ska försöka sammanfatta på bästa vis.

I tisdags var det handledningsmöte igen, visade upp rambilderna som jag hade bestämt mig för. Kände att de andra bilderna jag arbetat inte passar ihop med dem så därför valde jag bort dem. Kände även att rambilderna gestaltar konflikten mer än vad trappbilderna gör. Det har även poppat upp många idéer i huvudet. Fick en idé om att hänga fotona i ramar i luften, hade inte tänkt igenom syftet med idén, bara att det kunde vara en lösning på uppsättning men kom fram till att denna uppsättning inte skulle bidra med något till min gestaltning. Tror det var K som kom med idén att istället hänga ramen framför bilden/bilderna, vilket jag tycker är en bra idé. Jag fick även en idé om att använda mig av flera ramar och ville testa den. Fick låna fina ramar av Z och bokade in mig till fotostudion i källaren. Tog även nya bilder med den gamala ramen. N hjälpte till under onsdagsförmiddagen med fotningen, tog fina bilder och var mycket bra support , här är ett par exempel..





Dock kändes idén med flera ramar lite "stompig". Kommer mitt syfte fram mer? Beslöt mig för att istället använda mig av enbart en ram. Efter handledarmötet idag med K har jag beslutat mig att enbart använda en bild, så som jag minns N sade, mer behöver inte innebära att det blir bättre, och jag känner att temat gestaltas på ett bättre vis genom att bara använda en bild. På ett vis blir det mer direkt. Har även tänkt att hänga ramen framför, för att få ett mer tredimensionellt perspektiv. På så vis kommer även betraktaren inom ramens kanter, att den på så vis interagerar med installtionen.

Idag har även bilden jag valt skrivits ut i storformat, 100 *70 cm, alltså har jag kommit en bit på väg men en hel del återstår. Funderar blan annat fortfarande på uppsättningsmöjligheter ur praktiskt synpunkt så ska därför undersöka det framöver.


Valde mellan den..



och denna..


men beslöt mig för den här..

Känner att den gestaltar mitt tema genom att vara mindre rofylld.

3 kommentarer:

ellinor carlsson sa...

Bra val tycker jag! Som sagt tidigare...man ser rörelsen och det jobbiga i att klämma in sig inom ramen.. Way to go! Ses!

Bibbi sa...

Alla dina bilder är mycket vackra och jag förstår att det är svårt att välja bland dem. Det ska bli spännande att se din gestaltning på vernissagen.
Lycka till Bibbi

Joile sa...

Dina bilder är helt fantastiska! Jag diggar dem stenhårt! :) Förstår att det blir svårt för dig att välja, men du ska välja de bilder som känns rätt för dig! Hoppas att allt går bra med ditt projekt! Vi ses på måndag! // Josefine