torsdag 20 maj 2010





tillskillnad från mina förra projekt känner att jag denna gång inte riktigt kommit underfund med vad jag vill. Jag sitter och stirrar på detta och kan inte riktigt få en tydlig känsla vad jag vill. Förhoppningsvis infinner den sig annars får jag finna mig i att inte ha nått fram denna gång, att inte känna mig färdig. Men det kanske är det som är grejen, att inte alltid känna att man är färdig och veta vad man vill. Det kan även vara så att jag är lite trött på formatet och materialet men jag tänker inte heller börja med något annat nu så därför fortsätter jag. Å andra sidan har min process fungerat lite som att jag inte vet vad jag sysslar med och finner mig i det. Eller jag får en känsla men kan inte riktigt sätta ord på det.

2 kommentarer:

Beskrivelse av en känsla sa...

Julia. Det du gör är fantastiskt. Kanske är det så att man inte behöver känna sig "färdig"? Att det är deadline som blir resultatet. Jag kan relatera till det du säger, i mycket. Det du gör är fenomenalt och jag gillart'! Keep up the good work!

/J

Maria sa...

Ditt projekt påminner mycket om din skulptur i termin ett som du skrev tidigare. Gillar att du har gjort så många spikplattor. Tänker att du ännu en gång har gjort ett projekt som upprepar. Det är spännande att du hela tiden utvecklar det och byter material. Det kommer säkert att bli super som alltid när du gör något:)